2025-2026 AKADEMİK YILI ERASMUS+ ORTAK ÜLKELER (KA171)PERSONEL DERS VERME HAREKETLİLİĞİ BAŞVURULARI İLANI
BAŞVURU TARİHLERİ
İlan Tarihi: 17 Ekim 2025
Başvuru başlangıç: 5 Kasım 2025
Başvuru bitiş : 19 Kasım 2025
Hareketlik tarihleri: 2025-2026 Akademik Yılı
Personel İngilizce Dil Yeterlilik Sınav tarihi ilerleyen süreçte duyurulacaktır.
Başvuru portalı: https://turnaportal.ua.gov.tr/giris
GENEL BİLGİLER
Hareketlilikten yararlanacak personele; 5 faaliyet günü ve 2 gün yol olmak üzere 7 günlük hibe (€) ödemesi yapılır. Hareketlilikten önce seyahat desteğinin %100’ü + bireysel desteğin %70’lik kısmı ön ödeme şeklinde yapılır. Bireysel desteğin kalan %30’luk ödemesi, hareketlilik bittikten sonra karşı kurumdan alınan katılım belgesi tarihlerine göre yapılır.
Hareketliliğe katılımı kanıtlayan belgelerin teslim edilmemesi durumunda (katılım sertifikası) hareketlilik geçersiz sayılır ve personele hibe ödenmez, başlangıçta ödenen hibe tahsil edilir.
Personel ders verme hareketliliği kapsamında, eğer katılımcı belirlenen süreden (5 gün) daha az bir süre ile faaliyet gerçekleştirirse veya gereken ders saati miktarını tamamlayamazsa, bu durum faaliyet geçersiz sayılır ve katılımcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. Ancak, mücbir sebepler belgelendirildiği takdirde, faaliyetin tamamlanamayan süresi kabul edilebilir. Bu durumda, sadece tamamlanan süre için hibe ödemesi yapılır ve seyahat masrafları da mesafe hesaplayıcıya göre ödenir.
Teknik sebepler haricinde, katılımcı anketini doldurmayan personele hibe hesabına esas olan toplam gerçekleşen faaliyet gün sayısının ve mesafe bandına göre hesaplanan seyahat hibesinin %20’si oranında kesinti yapılır.
Ders verme hareketliliği için asgari süre ardışık 5 iş günüdür. Bununla birlikte, faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur.
Personel ders verme faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve sadece ders verme faaliyeti ile ilgili faaliyet gerçekleştirilen günler için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Ders Verme Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Teaching – Mobility Agreement) ders verme programının gün bazında belirtilmesi gerekmektedir.
Hak kazanan personel, ilerleyen süreçte gideceği kurumla birlikte uygunluk durumuna göre hareketliliğini planlamalıdır.
Hareketlilik faaliyeti 2025-2026 Akademik Yılı içerisinde en geç 30 Haziran 2026 tarihinde bitecek şekilde planlanmalıdır.
İlgili tabloda bulunan bölümlerde yalnızca kadrosu olan personellerin başvuruları değerlendirmeye alınacaktır.
Erasmus+ personel hareketliliği programına seçilen ancak katılmaktan vazgeçen personelin, feragat dilekçesini sonuçların açıklanmasından itibaren 14 gün içinde ilgili ofise teslim etmesi gerekmektedir. Bu süre içinde feragat bildiriminde bulunulmaması durumunda, personelin gelecekteki Erasmus+ başvurularında puanında düşüş yaşanacaktır.
Personeller isterse geçerlilik süresi sınava giriş tarihinden geriye doğru 3 yıl olmak üzere daha önce katıldıkları Erasmus+ programı için Haliç Üniversitesi tarafından düzenlenen İngilizce Yeterlilik Sınav sonuçlarını saydırabilirler.
Kurum dışı sınav kullanılması durumunda, geçerlilik süresi giriş tarihinden geriye doğru en fazla 3 yıldır.
Kriterlerde belirtilen Yabancı Dil Sınavı Sonucu bulunmayan Akademik Personel, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından başvurular sonrasında yapılacak olan Personel İngilizce Yeterlilik Sınavına girmelidir.
Başvuru platformunda ilgili alana KPDS, ÜDS, YDS ve CPE, CAE, TOEFL iBT, PTE sınavlarının sonuçlarını yükleyen personeller Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılacak İngilizce Dil Yeterliliği sınavına giremeyeceklerdir.
Üniversitemizde İngilizce ders veren akademik personel olma durumunda yabancı dil sınavı puanı 85 olarak sayılacaktır.
Sınavdan muaf olmayı talep eden hocalarımızın muafiyet dilekçesini (ilgili dilekçe için tıklayınız) başvuru portalına yüklemeleri gerekmektedir. Ilgili dilekçe başvuru portalına yüklenmediği takdirde muafiyet uygulaması yapılmayacaktır.
BAŞVURU NASIL YAPILIR?
Erasmus+ Personel Ders Verme başvurunuzun alınması için aşağıdaki belgeleri eksiksiz biçimde hazırlanması ve başvuru sistemi olan https://turnaportal.ua.gov.tr/giris adresine yüklenmesi gerekmektedir. Başvuru tarihi bittikten sonra sistemde bulunan tamamlanmamış başvurular ve sisteme yüklenmemiş belgeler değerlendirilmeye alınmayacaktır.
ÜNİVERSİTE TERCİHİ
Başvuru Sisteminde bölümle ilişkili olarak gözüken üniversiteler arasından önem sırasına göre en fazla 3 üniversite tercih edilmelidir.
BAŞVURU BELGELERİ
Başvuru Formu (başvuru formu için tıklayınız)
İngilizce Dil Yeterliliği Belgesi
Güncel İngilizce CV
ERASMUS+ PROGRAMI PERSONEL HAREKETLİLİĞİ SEÇİM KRİTERLERİ İÇİN TIKLAYINIZ
Sorularınız için bize email adresimizden ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü
İLAN DETAYLARI,ÜLKE BİLGİLERİ VE HİBE MİKTARLARI İÇİN TIKLAYINIZ
2025-2026 ACADEMIC YEAR ERASMUS+ PARTNER COUNTRIES (KA171) STAFF TEACHING MOBILITY APPLICATION ANNOUNCEMENT
APPLICATION DATES
Announcement Date: October 17, 2025
Application Start: November 5, 2025
Application End: November 19, 2025
Mobility Dates: 2025-2026 Academic Year
The date of the Staff English Language Proficiency Exam will be announced later.
Application Portal: https://turnaportal.ua.gov.tr/giris
GENERAL INFORMATION
Staff participating in the mobility program will receive a 7-day grant (in €) payment, consisting of 5 activity days and 2 travel days. Before the mobility, 100% of the travel support plus 70% of the individual support is paid as a prepayment. The remaining 30% of the individual support is paid after the mobility ends, based on the dates of the participation certificate received from the host institution.
If the documents proving participation in the mobility (participation certificate) are not submitted, the mobility is deemed invalid, and the grant will not be paid to the staff member. The initial grant will be collected.
Within the scope of staff teaching mobility, if the participant performs the activity for less than the specified duration (5 days) or fails to complete the required number of teaching hours, the activity is deemed invalid, and no grant will be paid to the participant. However, if force majeure is documented, the duration of the activity may be accepted. In this case, the grant will be paid only for the completed time, and travel expenses will be reimbursed according to the distance calculator.
Unless due to technical reasons, staff who do not complete the participant survey will be subject to a deduction of 20% of the total number of activity days used as the basis for the grant calculation and the travel grant calculated based on the distance band.
The minimum duration for a teaching mobility is 5 consecutive working days. However, for the activity to be considered valid, at least 8 teaching hours must be provided.
Staff teaching activities are day-based, and grant payments are made only for the days on which teaching activities are performed. Therefore, the teaching schedule must be specified on a daily basis in the Staff Teaching Mobility Agreement (Staff Mobility Agreement).
Eligible staff should plan their mobility with their host institution based on their availability in the future.
The mobility activity must end no later than June 30, 2026, within the 2025-2026 Academic Year.
Only applications from staff with permanent positions in the departments listed in the relevant table will be considered.
Staff selected for the Erasmus+ staff mobility program but who decide to withdraw from participation must submit their waiver petition to the relevant office within 14 days of the results being announced. Failure to submit a waiver within this timeframe will result in a reduction in the staff member’s score for future Erasmus+ applications.
Staff members may, if they wish, have their English Proficiency Exam results administered by Haliç University for the Erasmus+ program they previously participated in, valid for three years from the exam date.
If an external exam is used, the validity period is a maximum of three years from the entry date.
Academic staff members who do not have a Foreign Language Exam result specified in the criteria must take the Staff English Proficiency Exam administered by the School of Foreign Languages after the application period.
Staff members who upload the results of the KPDS, ÜDS, YDS, CPE, CAE, TOEFL iBT, and PTE exams to the relevant section of the application platform will not be eligible to take the English Language Proficiency Exam administered by the School of Foreign Languages.
If academic staff teach English at our university, a foreign language exam score of 85 will be counted.
Professors requesting exemption from the exam must upload their exemption petition (click for the relevant petition) to the application portal. If the petition is not uploaded to the application portal, the exemption will not be granted.
HOW TO APPLY?
To submit your Erasmus+ Staff Teaching application, the following documents must be fully prepared and uploaded to the application system at https://turnaportal.ua.gov.tr/giris. Incomplete applications and documents not uploaded to the system after the application deadline will not be considered.
UNIVERSITY CHOICE
A maximum of three universities must be chosen in order of priority from among the universities listed in the Application System as related to the department.
APPLICATION DOCUMENTS
Application Form (click for the application form)
English Language Proficiency Certificate
Current English CV
CLICK HERE FOR ERASMUS+ PROGRAM STAFF MOBILITY SELECTION CRITERIA
For any questions, please contact us via email.
erasmus@halic.edu.tr
Sincerely,
International Relations Coordination Office
CLICK HERE FOR ANNOUNCEMENT DETAILS, COUNTRY INFORMATION, AND GRANT AMOUNTS