Mayıs 2025’te Erasmus+ öğretim hareketliliği kapsamında Romanya’nın Suceava şehrinde bulunan Ștefan cel Mare Üniversitesi’ni ziyaret ettim. Bu süreçte hem ders verdim hem de kurumun işleyişine dair gözlemlerde bulunarak akademik ve kültürel açıdan çok değerli deneyimler edindim.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerine verdiğim teorik ve uygulamalı derslerde özellikle manuel terapi ve lenfödem konularına odaklandım. Öğrencilerin ilgisi ve katılımı oldukça yüksekti. Ayrıca bölümdeki akademik kadro ile yaptığımız görüşmelerde ortak bilimsel çalışmalar ve gelecekteki projeler için fikir alışverişinde bulunduk.Karşılıklı etkileşim sonucunda, hem öğrenci hem de öğretim elemanı düzeyinde Türkiye’ye ve Haliç Üniversitesi’ne yönelik bir ilgi olduğunu gözlemledim. Bu da Erasmus’un sadece kısa süreli bir akademik deneyim değil, aynı zamanda sürdürülebilir uluslararası iş birlikleri için bir köprü işlevi gördüğünü bir kez daha ortaya koydu.Bu hareketlilik süreci, farklı bir eğitim sistemini tanıma, kültürler arası etkileşim ve akademik iş birliği açısından benim için son derece verimli ve geliştirici oldu.
In May 2025, I visited Ștefan cel Mare University in Suceava, Romania, within the scope of the Erasmus+ teaching mobility program. During this period, I both gave lectures and made observations about the functioning of the institution, gaining valuable academic and cultural experiences.In the theoretical and practical courses I delivered to the students of the Department of Physiotherapy and Rehabilitation, I focused particularly on manual therapy and lymphedema. The students were highly interested and actively engaged. Moreover, in our meetings with the academic staff of the department, we exchanged ideas on potential joint scientific studies and future projects.As a result of this mutual interaction, I observed a growing interest in Turkey and Haliç University at both the student and faculty levels. This once again demonstrated that Erasmus is not only a short-term academic experience but also serves as a bridge for sustainable international collaborations.This mobility experience has been extremely productive and enriching for me in terms of understanding a different educational system, intercultural interaction, and academic cooperation.

